تصاویر بخش بسیار مهمی از قسمت قابل نمایش از هر وب سایت را تشکیل می دهند و میزان حجم , کیفیت , و نوع آنها تاثیر قابل ملاحظه ای در استاندارد بودن و جذابیت هر چه بیشتر یک طراحی سایت دارد.
در اینجا سه فرمت اصلی تصاویر مورد استقاده در طراحی سایت و نحوه و زمان استفاده از هر کدام را بررسی می کنیم.

1 . فرمت GIF
این فرمت مشخص کنندهٔ تصاویر گرافیکی ثابت یا متحرک است. این نام کوتاه شده Graphics Interchange Format که مفهوم لغوی آن در زبان فارسی قالب مبادلهٔ گرافیک است. این قالب گرافیکی توسط شرکت CompuServe در سال ۱۹۸۷ میلادی معرفی شده است و امروزه به طور گسترده در وب مورد استفاده قرار میگیرد.
در این فرمت تصویری از تکنیک LZW (Lempel-Ziv-Welch) برای فشرده سازی تصاویر استفاده می شود که یک تکنیک فشرده سازی ( Lossless compression ) است.تعداد رنگ های مورد استفاده در این فرمت با توجه به ۸ bit بودن آن ۲۵۶ رنگ است که یک بازه رنگ نسبتا محدود برای استفاده در اختیار شما قرار میدهد .این ۲۵۶ رنگ از یک محدوده رنگ بزرگتر (۲۴ bits: 8 red, 8 green, 8 blue) با ۱۶,۷۷۷,۲۱۶ رنگ انتخاب می شود. ( با توجه به ترکیب رنگ و نوع تصویر ) به دلیل محدودیت تعداد رنگ ها ازاین فرمت برای تصاویری با تعداد رنگ کمتر از ۲۵۶ استفاده میشود .برای تصاویر دیجیتال و یا تصاویر دارای Gradiant از این فرمت استفاده نکنید . زیرا به دلیل محدودیت تعداد رنگها باعث کم کیفیت و نامرتب شدن تصاویر شما خواهد شد.
این فرمت برای تصاویرخطی ، عناصر با لبه های تیز و تعداد رنگ محدود بسیار مناسب است . ( مانند لوگوهایی با چند رنگ و لبه های تیز، خطوط و نمودارها )
یکی از قابلیت های مهم این فرمت تصویری قابلیت ساخت تصاویر متحرک است. می توانید با استفاده از نرم افزارهای ویرایش تصاویر مانند Photoshop و یا نرم افزارهایی که برای ساخت تصاویر متحرک با فرمت GIF برنامه ریزی شده اند ، برای ساخت تصاویر متحرک ساده خود استفاده کنید. ( Animated gif )

تبلیغات درون متنی/

اگر تمایل دارید برای شرکت خود اقدام به طراحی سایت ارزان کنید پیشنهاد می کنم ابتدا مقالات مربوط به تفاوت   طراحی سایت فروشگاهی  و  طراحی سایت شرکتی را مطالعه کنید. من به شما پیشنهاد می کنم خدمات طراحی سایت پیام آوا را برای این کار نگاه کنید. شرکت پیام آوا بهترین و با کیفیت ترین خدمات طراحی سایت را در قالب طراحی سایت ارزان و مقرون به صرفه به شما ارائه می کند.

تبلیغات درون متنی

2 . فرمت JPG
استاندارد مورد استفاده برای فشرده سازی تصاویر که نام آن ، کوتاه شده Joint Photographic Experts Group ، نام سازمان ایجاد کننده این استاندارد در سال ۱۹۹۲ است.
از این استاندارد بیشتر برای ذخیره سازی تصاویر دیجیتال و تصاویری که با استفاده از دوربین های عکاسی گرفته شده است ( که دارای میلیونها رنگ هستند ) استفاده می شود. این استاندارد به شما اجازه میدهد با مقداری تغییر در خصوصیات به حجم مناسبی برای انتشار در محیط طراحی سایت برسید.تکنیک فشرده سازی تصاویر در این فرمت ( Lossy Compression ) است به این معنی که پس از تغییر خصوصیات برای فشرده سازی تصاویر ، کیفیت گذشته تصاویر از دست خواهد رفت و به کیفیت پایین تری از تصاویر خواهیم رسید بنا براین در تغییر خصوصیات با استفاده از این استاندارد دقت نمائید. در استفاده از این استاندارد برای تصاویری همراه با متن ، الگوها و سطوح با لبه های تیز بسیار دقت کنید . زیرا کم کردن خصوصیات به میزان زیاد باعث بهم ریختگی در لبه های متن و سطوح میشود.
با کمی تمرین و تجربه میزان مناسب تغییر در این خصوصیات را درک خواهید کرد و می توانید به طور مناسب از آن استفاده نمائید.میتوانید از نرم افزارهای ویرایش تصاویر مانند Photoshop ( گزینه Save for web در منوی File ) برای تغییر در خصوصیات تصاویر استفاده نمائید.
3 . فرمت PNG
نام آن کوتاه شده کلمه Portable Network Graphics است که در سال ۱۹۹۶ به عنوان جایگزینی پیشرفته تر و مناسب برای GIF (Graphics Interchange Format) به وجود آمد.
PNG از محدوده رنگ ۲۴-bit RGB or 32-bit RGBA و همچنین Grayscale ( همراه و یا بدون alpha channel ) پشتیبانی می کند.PNG فرمتی است که برای انتشار در محیط وب به وجود آمده است و برای کارهای چاپی مورد استفاده قرار نمی گیرد و به همین دلیل از محدوده رنگ فایلهای چاپی نیز ( CMYK ) پشتیبانی نمی کند. یکی از خصوصیات جذاب این فرمت تصویر برای طراحان و توسعه دهندگان وب خاصیت alpha channel آن می باشد که موجب ایجاد تصاویر Transparent ( زمینه شفاف ) می شود.
از دیگر خصوصیات موجود در فرمت های GIF و PNG (Lossless compression ) از دست ندادن کیفیت ظاهری پس از فشرده سازی تصویر است ( بر خلاف استاندارد JPEG )
در فرمت PNG از تکنولوژی ( ZLib ) برای فشرده سازی تصاویر استفاده میشود که کارآمد تر از تکنیک فشرده سازی در GIF است (LZW ) دو نوع متفاوت از فرمت PNG با کیفیت متفاوت در صفحات وب مورد استفاده قرار میگیرند.
PNG8 (8-bit) ازنظر محدودیت رنگ مانند .gif است (۲۵۶ رنگ حداکثر) ، اما میتوان از خاصیت alpha channel آنها برای ایجاد تصاویر شفاف استفاده نمود.
PNG24 (24-bit) اجازه استفاده از بازه بیشتری از رنگ ها را به شما میدهد.
متاسفانه در حال حاضر تعدادی از مرورگرها به صورت کامل و مناسب از این فرمت تصویر پشتیبانی نمی کنند و این موضوع مشکلات بسیاری را برای طراحان وب به وجود آورده است. اما استفاده از این فرمت کاملا جایگاه خود را پیدا نموده است و در نهایت تمامی مرورگرها مجبور به پشتیبانی از این فرمت خواهند شد . البته راه های خاصی برای نمایش صحیح این فرمت در مرورگرهای قدیمی که از این فرمت پشتیبانی نمیکنند وجود دارد.
استفاده از این فرمت برای ذخیره سازی تصاویری با کیفیت بالا و اندازه کوچک بسیار مناسب است . مانند لوگوهایی با تعداد رنگ زیاد و لبه های گرد ، یا آی ها در سایز های کوچک .
بهینه سازی تصاویر برای انتشار در محیط وب
در اینجا سعی خواهیم کرد به طور عملی تفاوت ما بین فرمت تصاویر و نحوه کار با آنها را توضیح دهیم. برای این کار ما از نرم افزار فتوشاپ استفاده خواهیم کرد و در زیر مراحل انجام کار را ملاحظه می کنید.
پس از باز کردن تصویر مورد نظر در محیط فتوشاپ از منوی file گزینه Save For Web را انتخاب نمائید.
پس از باز شدن پنجره مخصوص برای ذخیره تصاویر برای انتشار در محیط وب فرمت تصویر مورد نظر را انتخاب نمائید.
به طور مثال برای فرمت JPG می توانید با افزایش یا کاهش درصد کیفیت به حجم و کیفیت مورد نظر خود برسید
در تصویر بالا ، ذخیره سازی تصاویر با استفاده از درصد کیفیت های مختلف را ملاحظه می فرمائید.
تفاوت در ذخیر سازی با استفاده از دو فرمت GIF و JPG
ملاحظه می کنید که پس از ذخیره سازی با استفاده از فرمت PNG سایز تصویر بدون تغییر چشمگیری در کیفیت تصویر افزایش پیدا کرده است. بهترین گزینه می تواند فرمت JPG با کیفیت ۵۰ درصد باشد
با استناد به تصویر بالا ملاحظه میکنید که فرمت GIF برای ذخیره سازی تصاویری شامل نوشته ها و خطوط صاف بهتر از JPG عمل میکند
در تصاویر بالا تفاوت میان تصاویر با پس زمینه های شفاف را در فرمت های مختلف ملاحظه می فرمائید. همانطور که ملاحظه می کنید برای ذخیره تصاویر با پس زمینه شفاف بهترین گزینه می تواند PNG 24bit باشد . در مورد تصاویری با لبه های گرد و پس زمینه شفاف می توان از فرمت های GIF و PNG 8 bit هم استفاده نمود .

تبلیغات میان متنی

سئو سایت برای موتورهای جست و جو و همچنین  تبلیغات گوگل ادوردز  از جمله مهمترین روش ها برای بیشتر دیده شدن سایت شما به حساب می آید. شرکت پیام آوا خدمات طراحی سایت تهران و سئو را با مناسب ترین قیمت به شما ارائه می دهد. بازاریابی و تبلیغات به رکن اساسی جامعه امروز ما تبدیل شده است.

تبلیغات میان متنی


طراحی سایت / سئو سایت / تبلیغات گوگل فرمت ,تصاویر ,استفاده ,رنگ ,های ,سازی ,این فرمت ,استفاده از ,از این ,فشرده سازی ,سازی تصاویر ,ساخت تصاویر متحرک ,تصاویر مانند photoshop ,خاصیت alpha channel ,برای ذخیره تصاویرمنبع

راهکارهایی برای دیجیتال مارکتینگ

نصب درب اتوماتیک شیشه ای در اماکن مختلف

لیست بهترین صفحات طراحی سایت مشاغل مختلف

شاخص عملکرد در شبکه های اجتماعی چیست؟

ایجاد شعار مناسب برای تبلیغات بنری

طراحی سایت فروش کرکره اتوماتیک در تهران

اهمیت تصاویر و نقش آنها در طراحی سایت

مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

باربود سامانه استعلام قیمت باربری هوشمند سازی ساختمان و معرفی تجهیزات خانه هوشمند نایس موزیکا کافه استور | فروشگاه متنوع ایران everything خرید لوازم یدکی سایدبوم کوماتسو اصل طرح درس سواد آموزی لباس کار نسیم کلیپ بانک لینک های دانلود فیلم ، دانلود سریال و دانلود آهنگ میباشد. اجناس فوق العاده